23 Ocak 2009

ev yapımı takvim



Özendim işte ne yapayım.

Anneler, bebişler miniminnacık kızlar oğlanlar...

O minicik elleri ile kağıtlar kesiyorlar, renkli renkli kağıtlar yapıştırıyorlar, kurabiye hamuruna şekiller veriyorlar.

Aldım Sumi'yi karşıma, dedim kurabiye pişireceğiz çiçeğim, birlikte:)

Oturduk mutfakta yere, teyzesi yumuşak bir kurabiye tarifi verdi bize Sumi de yiyebilsin diye. "Koparan". Elde yapış yapış olan hamurun tepsiye koparılıp adeta atılvermesi ile şekil alan, yapış yapış bir tarif. Sumi'nin minik elleri hamurda, az daha gerek az daha gerek dediğimizden akıp duran unun altında, un paçamızda, kolumuzda, suratımızda her yerde.
Sumi'nin çiğ kurabiye hamurunu ağzına götürme teşebbüsleri, damla çikolataları ağzına tıkıştırma telaşı derken bir harbe dönüşen kurabiye pişirme olayını nasıl sonlandırdığımı bilemedim.

Derken, ev yapımı kurabiye için erkensin miniminnacık hanım, gel seninle kağıt kesmece, boyamaca, yapıştırmaca oynayalım, bir ev yapımı takvim hazırlayalım sonra da onu mutfağımıza asalım dedim. Gözleri parladı. Renkli kağıtlar, fotoğraflar, makaslar, yapıştırıcılar, süsler ve kurdeleleri yere serdim. Onun önüne kesici olmayan alet edavatı, yıtrması yapıştırması için beyaz sayfalar koydum. Ben başladım esas malzemeleri kesip biçmeye. Ama bizim minnacık hanım bir çirkefleşti bir çirkefleşti. Önümdeki her şeye atıldı, ona verdiklerimi beğenmedi fırlattı attı, özenle kesip yapıştırmayı düşündüğüm fotoğrafları kalemle karaladı, son olarak da ağladı. Tüm malzemeler hızla önünden kaçırıldı, ortalık toplandı, Sumi yatar yatmaz etkinlik benim için adeta bir terapiye dönerek gece takriben 01.30 sularında sona erdi. Bir müddettir de mutfak duvarımızı süslemekte.

3 yorum:

funda dedi ki...

suminin ilk işi mi oldu şimdi bu, öyleyse saklayın mutlaka derim ben.. çok güzel olmuş ellerinize sağlık..

Hukukçu dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Kek ve Kahve dedi ki...

sevgili funda aslına bakarsan küçük hanım bu işleri henüz hiç beceremediğinden çirkeflik yapmakla yetindi. ilk cirkefleştiği etkinlik diye saklayabiliriz tabi.

sevgiler,